maandag 26 oktober 2009

Goede Conceptlancering (Groep)



Hi Telefoonboek
Een voorbeeld van een goede conceptlancering is de online back-up van “Hi” Dit concept is op verscheidene manieren gepromoot en er is sprake van een goede verantwoording omtrent het slagen van dit product.

Vriendennetwerken, chatdiensten en de mobiele telefoon vormen tegenwoordig een belangrijke basis voor vriendschappen van jongeren. Emailadressen en telefoonnummers zijn de spil van deze vriendschappen, immers zonder deze contactgegevens is er voor de meeste jongeren geen denkbare manier meer om nog in contact te komen met hun vrienden.
De meerderheid van de jongeren is compleet radeloos als zij telefoonnummers van vrienden kwijt zouden raken. Daarom is het opvallend dat slechts 1 op de 5 hiervan een back-up maakt. Desgevraagd laat 73% van de jongeren aan Hi weten dat zij graag een ‘tool’ zouden hebben waarmee ze dit makkelijk kunnen doen. Vandaag de dag biedt Hi de uitkomst met Hi Telefoonboek; geen kabeltjes, geen bluetooth, maar gewoon via internet in één keer een online back-up van je contactenlijst maken.

Via hi.nl/telefoonboek ontvangt men een sms met instellingen. Via het menu op de telefoon kan een online back-up van de telefoonnummers gemaakt worden. Op elk gewenst moment kan het online Hi Telefoonboek worden bijgewerkt met de mobiele contactenlijst. Naast telefoonnummers is het ook mogelijk om verjaardagen van vrienden in te voeren, indien gewenst kan zelfs een sms ter herinnering aan die verjaardagen ontvangen worden. Nieuwe telefoonnummers zijn zowel online als in de mobiele telefoon in te voeren. Het maken van een back-up en bijwerken van het Hi Telefoonboek is gratis. Wie geen onbeperkte internetbundel heeft, betaalt voor het verbruik van de data.

De tv-commercial is gemaakt door FHV BBDO en is onderdeel van een campagne die tevens wordt gevoerd via radio, print, online, point of sale, out-of-home, guerrilla en pr.

Mark Muller, bij FHV BBDO medeverantwoordelijk voor creatie, stelt dat de jonge generatie zich nauwelijks een leven zonder mobiel kan voorstellen. De campagne speelt in op de herkenbare paniek zodra het toestel kwijt is. Yvonne Prins, manager marketingcommunicatie van Hi, verklaart dat alle inzichten uit jongerenonderzoek zijn vertaald naar het product en de campagne. Jaarlijks raken circa 720.000 mensen hun mobiele telefoon kwijt. Op beruchte verliesplekken worden 5.000 dummetelefoons verspreid. De vinders kunnen de dummy naar een Hi-winkel brengen en krijgen een beloning.

http://www.telegraaf.nl/digitaal/2058372/__Simpel_online_contactgegevens_opslaan__.html
http://www.mdweekly.nl/918222/hi-ontwikkelt-telefoonboek-in-samenwerking-met-leden
http://www.winkelmanenvanhessen.nl/index.php?pageID=1355&persID=70&messageID=9610

Geen opmerkingen:

Een reactie posten