maandag 26 oktober 2009

Bekende Concept Ontwikkelaar (Danny)


Renzo Rosso

Renzo Rosso werd als boerenzoon geboren in het noordoosten van Italiƫ. Hij volgde een opleiding in textiel en nadat hij was afgestudeerd in 1975 ging hij zelf kleding maken. Samen met andere ontwerpers lanceerde hij succesvolle kledingmerken waarvan de bekendste Diesel. In 1985 kocht Rosso zijn partners uit en werd volledig eigenaar van het merk Diesel. Vanaf dat moment maakte Diesel een enorme groei door.
Als designer van jeansbroeken is Diesel bekend om zijn innovatieve collecties en gedurfde reclamecampagnes. Naast de jeanscollectie vind je er accessoires als zonnebrillen, parfums en schoenen. Volgens Renzo Rosso verkoopt Diesel dan ook geen producten, maar een levensstijl.
Renzo rosso van Diesel heeft zijn concept Diesel gebouwd op het gevoel dat jongeren steeds minder een van bovenaf opgelegde modestijl zouden accepteren. Reizend en pratend met jongeren is hij tot deze visie gekomen. Diesels gedachtegoed is zoiets als, wij schrijven niets voor, wij hebben geen stijl, jij bepaalt je eigen stijl en mixt op allerlei manieren je eigen wereldje bij elkaar.
Renzo rosso is dan ook tegen het in dienst hebben van een hoofdontwerper die vooral zijn eigen stijl uitwerkt en het gevaar loopt daarin vast te lopen. Hij mix jaarlijks een team van jonge designers bij elkaar die hij weer over de hele wereld op reis laat gaan om met jongeren disco’s te bezoeken en met hen te gaan winkelen.

http://www.depers.nl/entertainment/251027/Niemand-kan-nog-om-Renzo-Rosso-heen.html

wikipedia.org/wiki/Renzo_Rosso

Geen opmerkingen:

Een reactie posten