Tele2
Een lancering van een goed concept begint bij het herkennen van een behoefte bij de consument. Vervolgens gaat de conceptontwikkelaar zich hierop focussen om zodoende tot een goed concept te komen dat aansluit op de behoefte van de consument.
De vraag is dan of het concept aanslaat bij de consument.
Een concept dat zich de laatste jaren ontwikkeld, is die van het de Internet+Bellen pakketten van diverse aanbieders.
Tele 2 is een van de eerste aanbieders die deze behoefte herkende, ze bieden internet plus bellen aan voor een voordelig bedrag.
De manier waarop Tele 2 inspeelde op deze behoefte zal bij een ieder bekend zijn.
De zwarte schaap reclames van BORN TO BE CHEAP, wie kent ze niet.
Op een ludieke manier inspelen op de behoefte van de klant, het zwarte schaap is inmiddels een begrip geworden in de reclamewereld. Er zijn al vele succesvolle reclamecampagnes achter de rug waarin het zwarte schaap de hoofdrol speelde.
Het concept dat inspeelt op de behoefte bij de concepten voor een gezamenlijk pakket van internet+bellen is de succesvolste conceptlancering van de alom bekende zwarte schaap. Het heeft geleid tot een sterke stijging van het marktaandeel van Tele 2 dus is dit een voorbeeld van een goede conceptlancering.
maandag 26 oktober 2009
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten